Pinterest annoncering

F10 MARKETING BUREAU

Få hjælp til din Pinterest annoncering

Når det kommer til annoncering på sociale medier, er Pinterest en af de mest undervurderede kanaler. Platformen er nemlig utrolig visuel, hvorfor annoncering på Pinterest for mange virksomheder kan være en god ide! Især hvis man som virksomhed sælger meget visuelle produkter. Pinterest er kendt som et inspirationsunivers, hvor mange kommer ind for at undersøge de forskellige muligheder og blive inspireret. Dette gør annoncering på Pinterest oplagt til at nå ud til nye potentielle kunder, som allerede er i markedet for dit produkt!

Billede af Pinterest annoncering

Få en GRATIS gennemgang af jeres markedsføring

Det koster ikke noget at spørge, og vi laver meget gerne et uforpligtende tilbud.
Kontakt Anders på +45 20 59 31 11 | ah@f10.dk for at høre mere.

Hvad er Pinterest annoncering?

Den mest kendte form for Pinterest annocering er Standard Pins. Her lægger dine annoncer sig blandt de organiske opslag, og på den måde blænder de ind i mængden. Er man utrolig dygtig til det kreative aspekt i Pinterest annoncering, giver dette en rigtig god mulighed for at sænke annonceparaderne hos kunden. Når man laver sin Pinterest annoncering kan man også indtaste sine søgeord, og på den måde kun komme frem, når nogen søger på ’Bryllup’, ’Rækkehus’ eller hvad der gør sig gældende for dig. Det gør, at du som virksomhed kan være rigtig relevant for brugeren, når du dukker op i deres feed!

Hvad koster det at annoncere på Pinterest?

Modsat mange andre sociale medier, betaler man faktisk for per klik hos Pinterest. Klikprisen bestemmes ud fra et auktionsprincip, hvori mange elementer spiller ind. Det gør, at man har stor indflydelse på, hvor dyrt det skal være at annoncere på Pinterest. Din indtastede maksimumklikpris, dit kreativ og dine målgruppeindstillinger er de primære variable, der bestemmer din klikpris. Sammenlignet med Facebook og Instagram er Pinterest faktisk billigere at annoncere på, hvorfor kanalen for rigtig mange virksomheder vil være en fremragende tilføjelse til deres marketingstrategi.

VIRKSOMHEDER VI HJÆLPER

Hvorfor skal du annoncere på LinkedIn?

Pinterest er stadig for mange en ukendt kanal i den betalte annonceringsverden. Det gør også, at konkurrencen i visse brancher kan være lav. Da Pinterest netop er en auktionsplatform sørger den lave konkurrence for at holde klikpriserne nede. Men bedst af alt, så er det i mange tilfælde beslutningstagere, som er aktive på Pinterest. Det vil sige, at dem der ser dine annoncer, faktisk også er købeklare når de ser din Pinterest annonce. Når de leder efter nye ideer til deres bryllup, kan du ramme dem lige midt i deres feed, med dit produkt. Derfor kan Pinterest annoncering være en god ide for mange virksomheder, da man netop kan være meget specifik i sin målretning.

5 konkrete tips til LinkedIn annoncering

Med vores erfaring indenfor Pinterest annoncering gennem årene, har vi i stor grad fundet ud af hvad der virker, og hvad der ikke gør. For at du ikke skal lave samme fejl som os, har vi her samlet 5 tips til at komme i gang med din Pinterest annoncering:

1. Brug tid på det visuelle
Pinterest er en meget visuel platform, hvorfor dit kreativ er den største katalysator for performance

2. Husk dit Pinterest SEO
På samme måde som almindelig SEO skal du huske at navngive din boards og pins om det de handler om. Så kommer du nemlig længere frem i de organiske søgeresultater, som også har en positiv effekt på din betalte annoncering.

3. Planlæg dine annoncer
Pinterest har også i nogen brancher en høj grad af sæsonbetoning. Tag højde for dette, når du planlægger dine kampagner!

4. Brug de mange målgruppemuligheder
Pinterest kan faktisk benyttes igennem hele salgstragten. Husk at være specifik med dit søgeord, men sørg også for at opsætte et remarketing spor!

3. Hav styr på din budgivning og prissætning
Nogle gange kan en lav budgivning faktisk føre til høje priser. Forsøg at hæve din indtastet maksimale klikpris og du vil måske se din klikpris gå ned!

Skal vi hjælpe dig i gang på Pinterest?

Vi er specialister i digital markedsføring, og har været i branchen i mange år. Med vores erfaring kan vi hjælpe med at tage din markedsføring til det næste niveau. Vi giver gerne en kop kaffe, og tager en snak om din virksomheds potentiale!

DEDIKEREDE RÅDGIVERE

Lad os hjælpe dig videre