Facebook annoncering

F10 MARKETING BUREAU

Vi hjælper med Facebook Annoncering

Facebook annoncering er et af de mest brugte digitale annonceringsmuligheder der findes. Hos F10 Marketing Bureau har vi mange års erfaring med annoncering på Facebook, og har brugt rigtig mange penge på platformen for vores mange kunder. Netop denne erfaring bruger vi hver dag i vores arbejde, for at sikre at vores nuværende kunder får mest muligt ud af en hver annoncekrone der bruges. Vi har en kæmpe passion for Facebook annoncering, hvilket også skinner igennem når vi arbejder med platformen.

Annoncering på Facebook kan give din virksomhed mulighed for at nå ud til en bred vifte af potentielle kunder på en personlig og relevant måde.

Få en GRATIS gennemgang af jeres markedsføring

Det koster ikke noget at spørge, og vi laver meget gerne et uforpligtende tilbud.
Kontakt Anders på +45 20 59 31 11 | ah@f10.dk for at høre mere.

Hvad er Facebook annoncering?

Facebook annoncering lader din virksomhed reklamere på Facebook. Når du laver betalt annoncering på Facebook, opretter du annoncer, som kan have flere formål. Du kan blandt andet vælge mellem at få køb på din webshop, indsamle leads, få en masse trafik eller øge kendskabsgraden til dit brand.

Facebook annoncerne fletter sig ind mellem alle andre opslag fra venner, virksomheder eller grupper. Når man snakker om Facebook annoncering er Instagram annoncering oftest inkluderet i snakken – det skyldes at Facebook ejer Instagram, og annoncerne derfor oprettes samme sted.

 

Hvad koster Facebook annoncering?

Ligesom på mange andre sociale platforme afregnes man i CPM for sine Facebook annoncer. Det betyder, at man afregnes for hvor mange tusinde mennesker ens annonce bliver vist for. CPM-prisen afhænger af mange ting, som du både selv kan påvirke men også mange eksterne faktorer, som du ikke har fuld kontrol over. Gennemsnitsprisen for at ramme 1.000 personer på Facebook lå i december 2022 på 38 kr.

VIRKSOMHEDER VI HJÆLPER

Hvorfor skal du annoncere på Facebook?

Alle virksomheder bør i nogen grad annoncere på Facebook, da deres målgruppe helt sikkert er på platformen. Om dit produkt henvender sig til erhvervs- eller privatsegmentet, kan du målrette dine annoncer efter dem du ønsker. På den måde sikre du dig som virksomhed, at dine annoncer bliver vist til de rette personer. Facebooks muligheder for retargeting er også rigtig gode. Ønsker du at ramme de kunder som allerede har besøgt din hjemmeside, kan dette nemt gøres. Annoncering på Facebook og Instagram er altså mange ting, hvilket også er hvad der gør den så populær. Et must-have i mange virksomheders marketingstrategi.

 

5 konkrete tips til Facebook annoncering

Gennem vores arbejde har vi håndteret flere millioner annoncekroner på Facebook, hvilket selvfølgelig gør at vi har lært en masse ting om annoncering på Facebook. De 5 vigtigste ting har vi samlet i en guide til dig her:

1. Sørg for at samle dine målgrupper
Facebooks algoritme har i længe været klogere end os. Hvis vi spreder vores målgrupper for meget ud, giver vi ikke algoritmen mulighed for at gøre dens arbejde.

2. Vælg den kampagneindstilling som passer til dit mål
Vi ser alt for mange virksomheder opsætte deres kampagner efter kliks, og forventer salg på deres webshop. Sørg for at fortælle Facebook hvad dit egentlige mål er, så får du de bedste resultater.

3. Dine kreativer er endnu mere vigtige i 2023
Det bliver mere og mere populært at annoncere på Facebook, og virksomheder bliver dygtigere og dygtigere. Når man har den korrekte opsætning, er dit kreativ den vigtigste ting at have fokus på. Sørg for at arbejde målrettet med dit grafiske design.

4. Lad vær med at ændre i dine annoncer hele tiden
Tilbage til algoritmen og hvor vigtig den er. Ved at lave væsentlige ændringer i dit annoncesæt eller i din annonce, nulstiller du læringsfasen. Læringsfasen bruges af Facebook til at finde ud af hvem der responderet bedst på dine annoncer, og er derfor et vigtigt element for bedre resultater.

5. Sørg for at sætte dig ind i din målgruppe
En hver god kampagne på Facebook er målrettet den rigtige målgruppe. Det betyder ikke kun at det tekniske setup skal være i orden, men også at det grafiske design og annonceteksten taler til målgruppen. Sørg for at alle budskaber i dine annoncer taler målgruppens sprog!

Skal vi hjælpe dig med din annoncering på Facebook?

Hos F10 er vi specialister i digital markedsføring, og har gennem vores mange års erfaring lært hvad der virker, og hvad der ikke gør. Tøv endelig ikke med at tage fat i os, vi giver gerne en kop kaffe!

DEDIKEREDE RÅDGIVERE

Lad os hjælpe dig videre