Hvad er LinkedIn annoncering?
LinkedIn annoncering fungere faktisk meget ligesom annoncering på de andre store sociale kanaler. Annoncerne du opretter vises i dine kunders nyhedsfeed, sammen med andre opslag fra deres kollegaer. For mange kan det virke som et skræmmende element, men hvis du skræddersyer dit content så det virker autentisk, kan det faktisk hjælpe dig! Den helt store fordel ved at annoncere på LinkedIn kommer dog først til udtryk, når man kigger på forbrugerne. Her er det nemlig erhvervsfolk og beslutningstagere der præger platformen. Netop dette gør at platformen er genial for rigtig mange B2B virksomheder!
Hvad koster det at annoncere på LinkedIn?
Annoncering på LinkedIn er typisk dyrere end på Facebook og Snapchat. Med dyrere forstås at CPM-prisen, altså prisen det koster at nå 1.000 personer, er højere. Dette skal dog ikke skræmme dig! Fordi oftest er LinkedIn annoncering mest relevant i B2B sammehænge, hvor en kunde i mange tilfælde kan være mange penge værd. Derudover vises dine annoncer oftest også til mere relevante personer på LinekdIn, hvorfor den effektive CPM faktisk kan være billig! Som virksomhed må du endelig ikke lade dig skræmme af prisen for at annoncere på LinkedIn, da det er i de fleste tilfælde er meget profitabelt.