Google Ads er de betalte resultater, der vises i toppen og til højre i Google. Der er plads til 4 annoncører i toppen af søgeresultatet og 3 i bunden. Dette kan variere afhængigt af søgningen. Derudover findes der også Google Shopping annoncer. Dette er billedeannoncer, der typisk vises i toppen eller i højre side af søgeresultatet. I nogle tilfælde vil du også kunne opleve dem i toppen af søgeresultatet, over de traditionelle Google Search Ads.
Google Ads kaldes også for SEM, som er en forkortelse for Search Engine Marketing.
Prisen for at annoncere på Google er ikke som du kender det fra annoncering i trykte medier, hvor det er mediets oplag og annoncens størrelse, der fastsætter prisen.
Med Google Ads – både search ads og Google Shopping – er selve visningen gratis. Du betaler kun når en bruger klikker. Deraf kommer navnet Pay Per Click, som også forkortes PPC – altså: Betal per klik. Og det er en rigtig smart annoncemodel for dig som forretningsdrivende. Det er derfor også essentielt at have et godt grafisk design, som appellere til dit segment på den korrekte måde.
Kigger vi igen på de trykte medier betaler du faktisk kun for visningen af din annonce. Hvis du har lavet din medieplanlægning godt, kan have en rimelig god idé om at mediets målgruppe er den samme som din, og derfor kan din annonce sagtens have relevans for mediets læsere. Men det garanterer dig ikke nogen form for afkast.
Det er nemt at sætte en kampagne på Google op, men du skal være opmærksom på, at man skal vide, præcist hvad man har med at gøre, så man ikke risikerer at spilde en masse penge på det forkerte. Det er derfor nødvendigt at få hjælp professionel hjælp – og det er hér, vi som Google Ads bureau kan hjælpe dig!