SEO

Hos F10 Marketing Bureau er vi SEO specialister

Hjælp til SEO

SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization, som betyder søgemaskineoptimering på dansk, og det beskriver egentlig arbejdet meget godt. Søgemaskineoptimering er nemlig, som navnet antyder, det arbejde, der ligger i at optimere en hjemmeside ud fra de faktorer, som søgemaskinerne kigger på, når de skal rangere hjemmesider.

At arbejde med SEO handler overordnet om at gøre din side relevant i forhold til brugerens søgning og i samme omgang gøre din side bedre end dine konkurrenters, så du får bedre placeringer end dem.

SEO optimering

Menneskehjernen er doven, om de vil indrømme det eller ej. Derfor kigger de fleste mennesker kun på første resultatside, når de har søgt på noget – Kun omkring 25% leder efter resultater på side 2.

Endnu flere mennesker kigger endda kun på de første par resultater, som Google viser dem.

Førstepladsen får ca. 33% af al trafik, andenpladsen får ca. 15%, og tredjepladsen ca. 9%.

Derfor er det vigtigt for din trafik (og virksomhed), at du i det mindste ligger på side 1 på søgemaskinen. Derfra kan du kravle op ad rangstigen.

Jo højere du kommer op på resultatsiden, jo mere trafik får din hjemmeside, og jo større bliver din chance for at konvertere.

Medieplanlægning

Landsdækkende SEO Bureau

Som virksomhed kan det være svært at overskue, hvor man skal investere sine penge i digital markedsføring. SEO er i bund og grund med til at optimere dit website, og hos F10 Marketing Bureau er det vores mål, at din virksomhed altid er blandt en af de første organiske søgeresultater på Google.

Som virksomhed vil man helst ligge i toppen af side 1 og det kan SEO være med til at muliggøre. SEO handler om at blive set, og når I som virksomhed bliver set, så får I også flere kunder.

  • Søgeordsanalyse
  • Content optimering
  • Teknisk
  • Optimering
  • Linkbuilding
  • Tekstforfatning
  • Konkurrentanalyse

SEO og Google Ads går hånd i hånd

SEO arbejde omhandler i høj grad at øge indlæsningshastigheden på siden. Det vil sige den tid det tager for Google at indlæse siden. Google inkludere dette tal når de bestemmer hvem der skal rangere højt på et søgeord. Udover at en lav indlæsningshastighed er godt for din SEO, så hjælper det også din Google Ads. Du har nemlig også større sandsynlighed for billigere klikpriser, når du har en lav indlæsningshastighed.

Men det er ikke alt.

Google bruger nemlig også en relevansscore, når de bestemmer hvor gode resultater du skal have i din Google Ads. Denne score bliver vurderet ud fra hvordan Google læser indholdet på din hjemmeside, og om det stemmer overens med sidens overordnet tema. Du får dermed både en højere SEO-værdi og Google-Ads-værdi på din side, ved at gøre budskabet i indholdet så tydeligt som muligt, så Google kan læse det.

FÅ EN GRATIS

SEO ANALYSE