Hvad er Pinterest annoncering?
Den mest kendte form for Pinterest annocering er Standard Pins. Her lægger dine annoncer sig blandt de organiske opslag, og på den måde blænder de ind i mængden. Er man utrolig dygtig til det kreative aspekt i Pinterest annoncering, giver dette en rigtig god mulighed for at sænke annonceparaderne hos kunden. Når man laver sin Pinterest annoncering kan man også indtaste sine søgeord, og på den måde kun komme frem, når nogen søger på ’Bryllup’, ’Rækkehus’ eller hvad der gør sig gældende for dig. Det gør, at du som virksomhed kan være rigtig relevant for brugeren, når du dukker op i deres feed!
Hvad koster det at annoncere på Pinterest?
Modsat mange andre sociale medier, betaler man faktisk for per klik hos Pinterest. Klikprisen bestemmes ud fra et auktionsprincip, hvori mange elementer spiller ind. Det gør, at man har stor indflydelse på, hvor dyrt det skal være at annoncere på Pinterest. Din indtastede maksimumklikpris, dit kreativ og dine målgruppeindstillinger er de primære variable, der bestemmer din klikpris. Sammenlignet med Facebook og Instagram er Pinterest faktisk billigere at annoncere på, hvorfor kanalen for rigtig mange virksomheder vil være en fremragende tilføjelse til deres marketingstrategi.