TikTok annoncering

F10 MARKETING BUREAU

Vi hjælper med TikTok annoncering

TikTok annoncering er kommet for at blive! TikTok har i løbet af de sidste par år været en af de mest populære sociale medieplatforme, især blandt unge. Dette har gjort TikTok til en attraktiv platform for virksomheder, der ønsker at nå ud til deres målgruppe gennem annoncering. TikTok annoncering giver virksomheder mulighed for at oprette videoannoncer, der er engagerende, underholdende og relevante for deres målgruppe.

Læs videre for at lære mere om, hvordan du kan udnytte potentialet i TikTok annoncering til at nå dine mål og opnå en stor synlighed

Billede af TikTok video der laves

Få en GRATIS gennemgang af jeres markedsføring

Det koster ikke noget at spørge, og vi laver meget gerne et uforpligtende tilbud.
Kontakt Anders på +45 20 59 31 11 | ah@f10.dk for at høre mere.

Hvad er TikTok annoncering?

Annoncering på TikTok fik for alvor sin plads i markedet i 2022, hvor vi fik en fuld udrulning af deres annonceplatform. Når annoncen leveres til en bruger (kunde) på TikTok, vises den typisk imellem de videoer som brugeren gerne selv vil se, lidt ligesom på Facebook. En af de primære forskelle fra Facebook er, at brugere på TikTok mange gange er på platformen for netop at se disse videoer, hvorfor deres opmærksomhed i høj grad er rettet mod platformen.

 

Hvad koster TikTok annoncering?

Annoncering på TikTok er CPM-baseret, og du betaler derfor for antallet af personer din annonce bliver vist for. Det koster omkring 12-16 kr. at ramme 1.000 personer på TikTok – altså en CPM på 12-16 kr. CPM-prisen er dog variabel, da den afhænger af rigtig mange ting der kan være ude af vores hænder. Som det eneste sociale medie har TikTok dog et minimumsbudget for at kunne annoncere, som er på 200 kr./dag.

VIRKSOMHEDER VI HJÆLPER

Hvorfor skal du annoncere på TikTok?

TikTok er kommet for at blive. Undersøgelser viser, at folk der benytter TikTok faktisk har det som primær skærm, hvorimod størstedelen af brugere på andre sociale medier har fjernsynet kørende imens de bruger de kanaler. Det betyder, at brugerne på TikTok er meget engagerede og derfor modtagelige overfor de budskaber de bliver vist. Derudover er CPM-prisen omkring 2,5x så billig som fx på Facebook, og kanalen kan derfor med fordel bruges i den øverste del af salgstragten. TikTok er også en god kanal til at ramme 18-25-årige, da den primære demografi for kanalen ligger her.

Virksomheder, der overvejer at udvide deres annonceringsstrategi, bør definitivt overveje TikTok som en mulighed.

 

3 konkrete tips til TikTok annoncering

TikTok annoncering kan være en jungle at opstarte, men vi har samlet 3 gode råd til dig, som kan få dig rigtigt i gang:

1. Dine kreativer er essentielle for succes
TikTok brugerne er på platformen for at blive underholdt, og se godt indhold. For ikke at blive væk i mængden, er det vigtigt at dine kreativer har det korrekte budskab, og er underholdende. Ellers vil du ikke se dine ønskede resultater. Forsøg eventuelt først at have et salgsbudskab i slutningen af annoncen, og sørg for blot at underholde i starten.

2. Brug rabatkoder, hvis du vil måle salget
Tracking på TikTok er blevet bedre siden lanceringen, men halter stadig bagefter de store platforme. Ved at bruge unikke rabatkoder kan du se effekten af dine salgskampagner herigennem.

3. Brug hashtags i din annoncering
På TikTok kan man, ligesom på Instagram, søge efter forskellige emner ved hjælp af hashtags. Sørg derfor for at inkludere disse i dine annoncer, så du får en endnu større synlighed

Skal vi hjælpe dig med din annoncering på TikTok?

Hos F10 er vi specialister i digital markedsføring, og står altid klar til at hjælpe dig! Vi rådgiver, opsætter og rapportere på alle vores kampagner, og du er derfor altid i trygge hænder hos os!

DEDIKEREDE RÅDGIVERE

Lad os hjælpe dig videre