Snapchat annoncering

F10 MARKETING BUREAU

Vi hjælper med Snapchat annoncering

Hos F10 Marketing Bureau er vi eksperter i at hjælpe virksomheder tage det næste skridt. Snapchat annoncering har taget virksomheder med storm, og er blevet en stor del af mange virksomheders marketingmix. Derudover har platformen de seneste mange år revolutioneret måden mange venner og familier kommunikere, hvilket har givet virksomheder en gylden mulighed for at være med!

Som eksperter i digital markedsføring har vi et dybdegående kendskab til platformen og mulighederne herpå. Læs videre, og se hvordan man kommer godt i gang med Snapchat annoncering. Vi deler desuden nogle af vores bedste tips til Snapchat annoncering!

Billede af 2 der tager en snapchat

Få en GRATIS gennemgang af jeres markedsføring

Det koster ikke noget at spørge, og vi laver meget gerne et uforpligtende tilbud.
Kontakt Anders på +45 20 59 31 11 | ah@f10.dk for at høre mere.

Hvad er Snapchat annoncering?

Meget ligesom på Facebook, har du mange muligheder for at skræddersy din opsætning til lige præcist det formål du måtte have. De fleste Snapchat annoncer lægger sig ind mellem dine kunders Snapchat Stories, og det er derfor vigtigt at annoncerne er autentiske og underholdende.

Snapchat annoncering er en perfekt mulighed til fx at sprede budskabet om din virksomhed, øge konverteringer eller skaffe nye app installationer. Dette har vi bl.a. haft succes med at gøre for flere danske rejsebureauer.

 

Hvad koster Snapchat annoncering?

Reklamer på Snapchat er baseret på CPM, ligesom de fleste andre sociale kanaler. Det vil sige, at du bliver afregnet efter hvor mange personer din annonce bliver vist for, og ikke om de har klikket eller ej. CPM-prisen er meget variabel, men ligger typisk mellem 12 og 15 kr. En så lav CPM-pris gør faktisk, at kanalen er den billigste kanal af alle sociale medier.

VIRKSOMHEDER VI HJÆLPER

Hvorfor skal du annoncere på Snapchat?

Enhver virksomhed bør overveje Snapchat annoncering i deres marketingmix. Hvis du som virksomhed ønsker at skabe brand awareness er platformen helt perfekt til dette. Med kampagneindstillingen Awareness kan fortælle Snapchat, at du gerne vil ud til så mange i din målgruppe som muligt. Det er en helt perfekt mulighed for rigtig mange virksomheder. Vil du derimod gerne drive trafik til din hjemmeside er dette også en mulighed på platformen. På samme måde som Awareness-kampagnen kan du fortælle Snapchat, at du gerne vil have trafik ind på din hjemmeside. Derudover spænder demografien på Snapchat også over en bred aldersgruppe. Faktisk udgør 25-54 årige 51% af alle brugere på Snapchat i Danmark. Det betyder, at næsten ligemeget hvem der er i din målgruppe, så rammer du plet med Snapchat annoncering.

 

3 konkrete tips til Snapchat annoncering

Tidligere annoncering på Snapchat har givet os en hel del learnings, som vi gerne vil dele med dig. Her har du vores 3 største takeaways fra vores arbejde:

1. Godt visuelt arbejde er nøglen til succes
På Facebook har du både tekst og billede til at få dit budskab ud, hvorimod du på Snapchat kun har dit kreative element. Sørg derfor for at lægge ekstra ressourcer her.

2. Der skal være lyd på dine videoer
På Snapchat bruger over 60% lyd, og det er derfor essentielt at dit content har lyd. Om det er musik, tale eller begge dele bør afhænge af din videotype.

3. Vær autentisk i dit indhold
De fleste annoncer på Snapchat vises sammen med vennernes indhold, og det kan derfor blive tydeligt at det er en annonce. Sørg derfor for at dine videoer er underholdende og spændende, så de blænder mere ind.

Skal vi hjælpe dig med din annoncering på Snapchat?

En Snapchat specialist sidder klar til at hjælpe dig, og guide dig igennem mulighederne på Snapchat. Er du i tvivl om hvorvidt snapchat annoncering er noget for dig, eller vil du bare gerne i gang med det samme, skal du endelig ikke tøve med at tage fat i os!

DEDIKEREDE RÅDGIVERE

Lad os hjælpe dig videre