Google Ads

F10 MARKETING BUREAU

Kom godt i gang med Google Ads

Annoncering på Google er et fantastisk marketingsværktøj, som kan hjælpe din virksomhed med at nå ud til relevante personer. Med Google Ads kan man både lave bannerannoncering (Display) og søgeannoncering (Search). På den måde har man derfor rig mulighed for at opsætte lige præcist den kampagne man har brug for. Med Google Ads kan man både ramme nye personer, kunder der allerede er i markedet, og personer der har været på din hjemmeside før. Det er dette der gør Google Ads til den fantastiske annonceplatform det er.

Læs videre, og lær hvilke muligheder du har på Google, hvad det koster at komme i gang, og få vores 5 bedste tips til at komme godt i gang!

My Image

Få en GRATIS gennemgang af jeres markedsføring

Det koster ikke noget at spørge, og vi laver meget gerne et uforpligtende tilbud.
Kontakt Anders på +45 20 59 31 11 | ah@f10.dk for at høre mere.

Hvad er Google Ads?

Google Ads er en samlet betegnelse for alle de annonceringsmuligheder du har på Google. Dette inkludere blandt andet annoncering i Google søgeresultater, bannerannoncering på websites og YouTube annoncering. Googles platforme er nogle af de mest brugte i hele verden, og gennem Google Ads har du altså muligheden for at blive vist her. De forskellige

 

Hvad koster annoncering på sociale medier?

De fleste sociale medier bruger CPM-afregning. Det betyder, at man som annoncør betaler en vis prissats, for hver gang ens annonce bliver vist 1.000 gange. Betaler man for en CPM på 20 kr. betyder det altså, at man betaler kr. 20,- for at ens annonce bliver vist 1.000 gange. Dette betyder også, at mange sociale medier er rigtig gode til at vise din annonce til mange personer. CPM-afregning er modsat Google annoncering, hvor der først betales hver gang en person har klikket på annoncen.

VIRKSOMHEDER VI HJÆLPER

Hvorfor skal du annoncere de sociale medier?

Annoncering på de sociale medier er blevet en vigtig del af mange virksomheders marketingmix. De sociale medier har mange brugere, hvorfor du næsten er sikker på at dine målgruppe er at finde. Derudover er priserne for eksponeringer oftest billige på disse medier. Dette udnytter mange virksomheder til at få deres budskab bredt ud, uden at skulle investere mange penge. Sociale medier giver dig også mulighed for at målrette dine budskaber mod specifikke demografiske og geografiske områder, og analysere og optimere dine kampagner, så du kan opnå bedre resultater over tid.

 

5 konkrete tips til at komme i gang med annoncering på sociale medier

Efter mange års arbejde med annoncering på sociale medier har vi tilegnet os en stor erfaring på disse platforme. Vi giver dig her 5 af vores bedste tips til at komme i gang:

1. Sørg for at samle dine målgrupper
På alle platforme ser vi tit at deres algoritme er rigtig god til at udvælge hvem der skal se vores annoncer. Sørg derfor for at samle dine udvalgte målgrupper, og lad platformene styrer allokeringen af budgettet.

2. Mål på de rigtige ting
Vi ser gentagende gange at folk der opsætter trafik kampagner ønsker flere køb på deres webshop. Det betyder, at vi ser mange der opsætter deres kampagner efter trafik, men måler på hvor mange salg der er kommet.

3. Dine kreativer er endnu mere vigtige end tidligere
I takt med at populariteten stiger på de sociale medier bliver det endnu mere vigtigt at have sit grafiske arbejde i orden. Sørg for at have stor fokus på denne del, så du ikke bliver overset!

4. Lad vær med at ændre i dine annoncer hele tiden
På de fleste annonceplatforme er læringsfasen gældende. Vi behøves ikke kede dig med det tekniske, men for at undgå at nulstille læringsfasen, skal du sørge for ikke at ændre i dine kampagner hele tiden.

5. Sørg for at sætte dig ind i din målgruppe
En hver god kampagne på de sociale medier taler kundernes sprog. Hvis du gør dette, sikre du at din annonce rammer mere personligt, og du vil se et opløft i performance.

Skal vi hjælpe dig i gang?

Hvis du skal i gang med annoncering på de sociale medier, eller mangler hjælp til at komme videre, så står vi klar. Vores dygtige marketing specialister vil med glæde drikke en kop kaffe med dig, og se hvordan vi kan hjælpe dig og din virksomhed videre!

DEDIKEREDE RÅDGIVERE

Lad os hjælpe dig videre