Hvilke medier skal man vælge?
Mange virksomheder finder det uoverskueligt at navigere i ”mediejunglen” og målrette deres kampagne ad de rette kanaler. For hvad skal man vælge? Når man går i gang medieplanlægningen skal man først og fremmest have styr på sin målgruppe. Hvis man ikke er klar over hvilken målgruppe man ønsker at ramme, er det umuligt at udvælge de rigtige medier. Hvis ens målgruppe primært er det yngre segment, kan annoncering på TikTok eller Facebook være en god ide. Henvender du dig derimod til det ældre segment, bør du overveje print- eller TV annoncering. Som udgangspunkt starter vi altid med at sætte en søgeordskampagne op på Google, da dette altid er en god ide. Derefter vælger vi typisk enten en Facebook-kampagne eller en Google Custom Audience-kampagne, alt efter målgruppe og budget.
Hvordan fordeler man sit mediebudget?
Der findes ikke et entydigt svar til hvilken fordelingsnøgle der bør anvendes. Der er dog en del overvejelser man bør gøre sig. Først og fremmest er det vigtigt, at man rammer både nye kunder, men også varme kunder. Derudover bør man jævnligt revidere hvordan du fordeler budgettet. Der kan nemlig være nogle medier som er bedre om sommeren, end om vinteren. Hvis man ikke sørger for hele tiden at kigge på hvilke medier der klarer sig bedst, går man sandsynligvis glip af en hel masse! Det er blandt andet her vi kan hjælpe rigtig mange virksomheder. Vi kommer nemlig løbende med forslag til justeringer i budgetallokeringen, så vi sikre at performance er helt i top!