MEDIEPLANLÆGNING

F10 MARKETING BUREAU

Vi sørger for at din medieplanlægning er i top

Medieplanlægning handler om medievalg og om den rette kombination af medier. Formålet er at ramme så mange som muligt indenfor din målgruppe. Og du skal selvfølgelig have mest mulig eksponering for pengene, når du foretager medieindkøb. Det er hér, vi står klar til at hjælpe dig!

Hvilke medier man bør vælge afhænger af mange ting, såsom branche, målgruppe, virksomhedens mål og meget mere. Lige netop det har vi gennem årene specialiseret os i. Læs videre, og find ud af hvordan du kan optimere din medieplanlægning.

Diagram visende en medieplanlægning

Tag en UFORPLIGTENDE snak om din markedsføring

Det koster ikke noget at spørge, og vi laver meget gerne et uforpligtende tilbud.
Kontakt Anders på +45 20 59 31 11 | ah@f10.dk for at høre mere.

Hvilke medier skal man vælge?

Mange virksomheder finder det uoverskueligt at navigere i ”mediejunglen” og målrette deres kampagne ad de rette kanaler. For hvad skal man vælge? Når man går i gang medieplanlægningen skal man først og fremmest have styr på sin målgruppe. Hvis man ikke er klar over hvilken målgruppe man ønsker at ramme, er det umuligt at udvælge de rigtige medier. Hvis ens målgruppe primært er det yngre segment, kan annoncering på TikTok eller Facebook være en god ide. Henvender du dig derimod til det ældre segment, bør du overveje print- eller TV annoncering. Som udgangspunkt starter vi altid med at sætte en søgeordskampagne op på Google, da dette altid er en god ide. Derefter vælger vi typisk enten en Facebook-kampagne eller en Google Custom Audience-kampagne, alt efter målgruppe og budget.

Hvordan fordeler man sit mediebudget?

Der findes ikke et entydigt svar til hvilken fordelingsnøgle der bør anvendes. Der er dog en del overvejelser man bør gøre sig. Først og fremmest er det vigtigt, at man rammer både nye kunder, men også varme kunder. Derudover bør man jævnligt revidere hvordan du fordeler budgettet. Der kan nemlig være nogle medier som er bedre om sommeren, end om vinteren. Hvis man ikke sørger for hele tiden at kigge på hvilke medier der klarer sig bedst, går man sandsynligvis glip af en hel masse! Det er blandt andet her vi kan hjælpe rigtig mange virksomheder. Vi kommer nemlig løbende med forslag til justeringer i budgetallokeringen, så vi sikre at performance er helt i top!

VIRKSOMHEDER VI HJÆLPER

5 gode tips til medieplanlægningen

Gennem årene har vi tilegnet os stor erfaring indenfor medieplanlægning, og den erfaring vil vi meget gerne dele ud af. Derfor får du her 5 af vores bedst tips til medieplanlægning

1. Få styr på målgruppen
Det første man bør gøre, er tydeligt at definere målgruppen. Ellers bliver medieplanlægningen en rodet proces, og giver et dårligt afkast.

2. Brainstorm hvilke medier der passer til virksomheden
Lav en liste med samtlige medier, man kan komme i tanke om. Specielt her kan det være en god ide at have et bureau til at hjælpe, da de kan se virksomheden fra andre vinkler, end du selv kan.

3. Research de forskellige medier
Vidste du, at den primære aldersgruppe på Snapchat faktisk er over 30 år? Nogle gange kan det komme bag på en, hvem der er egentligt er mest til stede på de forskellige medier. Vi har et dybdegående indblik i de forskellige medier, hvilket giver os et fantastisk afsæt for at lave gode medieplaner.

4. Vælg den rette kontekst
Mange virksomheder har tildens til at ville være tilstede for mange steder på samme tid. Dette kan være en stor fejl, da det oftest giver mere mening at være tilstede i den rette kontekst, fremfor den forkerte. Fx bør en virksomhed som Event-rejser være tilstede på Travelmore.dk, og ikke på diverse spil-sider.

5. Monitorer effektiviteten af medierne
Hvor god det enkelte medier er, kan hurtigt ændre sig. Sørg derfor for at have et godt overblik over alle dine markedsføringsindsatser, så det er muligt at justere løbende.

Lad os hjælpe dig med din medieplanlægning

Vores rådgivning og planlægning er en aktiv proces, hvor vi er i tæt dialog med dig som kunde fra start til slut. Herudover er vi i tæt dialog med medierne under hele processen for at få den mest effektive og proaktive vinkel på medievalget. Som bureau har vi gode aftaler med diverse medier, og kan hjælpe dig til gode priser på tværs af hele din markedsføringsindsats.

DEDIKEREDE RÅDGIVERE

Lad os hjælpe dig videre