SALGSPROCESSER

F10 FORRETNINGSUDVIKLING
Vækst på toplinjen gennem værdibaseret salgsprocesser

Statistikken siger, at 100 kundeemner i din salgspipeline giver 10 kundebesøg og af disse besøg er der ét salg. Det er hårdt arbejde, at opnå succes i dit salg.

Desværre er det stadig sådan at 80-85% af alle sælgere stadig sælger på en måde, så de ”forfølger” kunden. De fortæller, hvad kunden har brug for og hvad sælgeren har på ”hylderne” inden de lytter til kundens behov!

Fremtidens salg sker værdibaseret, behovsafdækkende og baseret på gensidig forståelse kunde og sælger imellem.

Salgsprocessen er et godt værktøj

Salgsprocessen er en struktureret måde for sælgeren, at opnå sine mål og få ordre.

Sælgeren skal have forstået kundens behov og køber skal have forstået løsningens værdi. Salgsprocessen som værktøj, er en god måde at udveksle behov, løsninger og værdier mellem kunde og sælger.

Det kan lade sig gøre, så du sikrer det gode salg, dine kunders tilfredshedsrate og deres gen-køb. Der er en markant højere succesrate på lukkede ordrer blandt sælgerne, der følger salgsprocessens enkelte trin og som mestrer de bagvedliggende discipliner.

ØNSKER DU AT BLIVE

KONTAKTET