Optimering & vækst

F10 FORRETNINGSUDVIKLING

Vi hjælper med organisk vækst

Den organiske vækst, er vækst med det lange, seje træk, der skaber mere top- og bundlinje gennem discipliner som f.eks.: 

  • Salgsprocesser
  • Salgsoptimering og -udvikling
  • Eksternt salg
  • Internt salg 
  • Salgsopfølgning
  • Etableringer
  • Strategiske alliancer

Hos F10 Forretningsudvikling har vi mange års erfaring med organisk vækst. Derfor ved vi også, hvilke elementer der skal skrues på, for at optimere og udvikle din virksomhed. Vi er særligt gode til at hjælpe små og mellemstore virksomheder, der gerne vil vækste organisk, men mangler ressourcer, inspiration, kompetencer, fremdrift eller sparring til, hvordan væksten bliver en realitet.

SEO (400 × 267px) (400 × 400px) (1)

Få en GRATIS gennemgang af din virksomhed

Sammen tager vi en uforpligtende snak om, hvordan vi kan hjælpe dig og din virksomhed med at vinde fremtiden.
Kontakt os i dag på tlf: +45 22 27 88 38  eller forretningsudvikling@f10.dk

Hvad er organisk vækst?

Organisk vækst handler overordnet set om, at din virksomhed skaber et positivt resultat uden at opkøbe andre virksomheder. Den positive vækst du skaber for din virksomhed, kommer f.eks. fra salg af produkter/services, hvis din virksomhed har ekspanderet til nye markeder eller har indgået nye strategiske samarbejder.

Vil du gerne vækste organisk? Så skal du fokusere på dit salg, da det er den mest essentielle del af organisk vækst. Derfor er det vigtigt, at du hele tiden ser på, hvordan du kan optimere og udvikle salget, i takt med at markedet løbende ændrer sig. 

 

Hvordan kan du vækste din virksomhed organisk gennem salg?

Der er mange måder, hvorpå du kan optimere og udvikle salget i din virksomhed. Spiller din virksomheds interne salg f.eks. sammen med dine eksterne sælgere? Kender dine sælgere næste skridt på kundeudviklingen? Har din virksomhed potentiale til at få en større andel af jeres kunders indkøb? Hvordan skaber I nye kunder? Når du har besvaret spørgsmål som disse, kan du hurtigere få et overblik over, hvor der skal sættes ind, for at styrke salget. 

VIRKSOMHEDER VI HJÆLPER

Er det vigtigt at træne salg?

Vi mener, at salg er et ædelt værktøj, som skal trænes konstant. Derfor arbejder vi meget aktivt på vores salgskurser og -udviklingsforløb med energien i salget, indsatser der fører til salg og hvordan en top professionel sælger arbejder.

Der er ikke mange nye salgsværktøjer at tage af, men der er godt nok mange, der ikke bliver brugt. Derfor taler vi ikke så meget salg – vi træner salg og lægger planer for salgsindsatser. Et styrket salgsled er en styrket virksomhed.

 

Få 5 konkrete tips til at vækste organisk

Vi har mange års erfaring med i bagagen hvad angår organisk vækst. Vi har hjulpet et utal af små og mellemstore virksomheder med bl.a. salgstræning, salgsprocesser, handleplaner, eksekvering m.m. På baggrund af vores erfaring har vi samlet fem bud på, hvad du kan gøre for at komme i gang med at vækste organisk.

1. Træn dine sælgere
Desværre er det stadig sådan, at 80-85% af alle sælgere stadig sælger på en måde, så de ”forfølger” kunden. De fortæller, hvad kunden har brug for og hvad sælgeren har på ”hylderne”, inden de lytter til kundens behov! Fremtidens salg sker værdibaseret, behovsafdækkende og baseret på gensidig forståelse kunde og sælger imellem.

2. Benyt salgsprocessen som værktøj
Salgsprocessen er en struktureret måde for sælgeren at opnå sine mål og få ordre. Sælgeren skal have forstået kundens behov og køber skal have forstået løsningens værdi. Salgsprocessen som værktøj, er en god måde at udveksle behov, løsninger og værdier mellem kunde og sælger.

3. Eksekvering af planer
Din virksomheds mål realiseres gennem taktiske manøvrer og handleplaner. Nogle virksomheder kan have tendens til at udarbejde en masse planer, som efterfølgende bliver gemt væk i skuffen. Uanset hvor mange planer, der udarbejdes i virksomheden, skaber de ingen værdi, før der bliver eksekveret på planerne. Eksekvering er nøgleordet – dét giver top- og bundlinje.

4. God kundekommunikation
Alt salg starter med marketing og kommunikation – god kommunikation. Hvor er kunderne? Hvad er deres behov? Hvordan afdækker du dem? Marketing øger din kendskabsgrad og pipeline af potentielle kunder. Information, spørgsmål og aktiv lytning er kernen i et godt salg og forhandling, hvad enten det er til en forbruger eller en hårdkogt professionel indkøber. 

5. Indgå samarbejder
Strategiske alliancer er en af de muligheder, din virksomhed har til at indfri:

  • Vækstambitioner
  • Skabe øget konkurrencekraft
  • Højne effektiviteten
  • Fokusere på kernekompetencer
  • Skabe mere innovation

Vær opmærksom på, at en strategisk alliance også er forbundet med store risici, da din virksomhed bliver afhængig af en samarbejdspartner, og derved kan du have svært ved at kontrollere alle processerne.

Skal vi hjælpe dig med at vækste din virksomhed organisk?

Er du i tvivl om, hvor du skal starte for at komme i gang med at optimere og udvikle din virksomhed, så du kan udnytte det fulde potentiale? Vi vil med glæde tage en uforpligtende snak med dig om, hvordan vi kan hjælpe dig og din virksomhed videre.

DEDIKEREDE RÅDGIVERE

Lad os hjælpe dig videre