F10 ERHVERV

Salgsudvikling – det lange seje træk

Salgs- og måludvikling, planlægning, eksekvering og opfølgning er salgsudvikling på toplinjen.

Spiller dit interne salg sammen med dine eksterne sælgere. Kender dine sælgere næste skridt på kundeudviklingen. Har du potentiale til at få mere af jeres kunders indkøb? Hvordan skaber i nye kunder. Lad os udvikle salget sammen så top- og bundlinje vækster. Et styrket salgsled er en styrket virksomhed.

Vi hjælper dig med forretningsudvikling, salg og marketing, således at den kommercielle forretningsudvikling øger dit salg og optimerer din virksomheds kommercielle processer efter dit behov og virksomhedens merpotentiale. Den organiske vækst, er vækst med det lange seje træk, der skaber salg med vækst på bund og toplinje gennem flere discipliner som:

  • Salgsprocesser
  • Salgsoptimering og udvikling
  • Eksternt salg – som udvikler eksterne sælgere, KAMér og strategisk salg hos Salgsdirektøren
  • Internt salg – udvikler din kundeservice og tilbudsgivning, ordremodtagelse og opfølgning

Planlægning, eksekvering og opfølgning på toplinjen

Din virksomheds mål realiseres gennem taktiske manøvre og handleplaner. Og så det vigtigste: eksekvering af planerne. Vi tror ikke på store strategiske markedsrapporter på hundrede sider, der lægges i skuffen og kommer til tjek, når årets generalforsamling står for døren. Det er spild af tid. Tiden skal bruges på at implementere og eksekvere planerne, når retningen er sat.

Salgsprocesserne får salget til at hænge sammen og integreres i virksomhedens produktion eller indkøb. Processerne i salget integrerer det eksterne med det interne salg så pipeline, tilbud, ordre og kundeservice spiller sammen. PR og Marketing øger din kendskabsgrad og pipeline af potentielle kunder. Kundemøder, behovsafdækning, value propositions, tilbud, pris- og kreditpolitik samt kommunikation giver troværdighed og forståelse som afdækker risici så kunderne kan tage en kvalificeret købsbeslutning.

Salgsplaner er noget en virksomhed leverer i hverdagens operation, og det er vigtigt, at ethvert mål følges op. Nåede din virksomhed det, som var planlagt? Og hvad er den nye situation?

Vi rådgiver og hjælper dig med at udvikle strategiske, taktiske og operative kommercielle processer, så du stadig kan køre de daglige operationer og ikke går i ”strategibunkeren” i længere tid.

God kundekommunikation

Alt salg starter med kommunikation – god kommunikation. Hvad er din kundes behov, og hvordan afdækker du dem? Du kan jo spørge dem. Information, spørgsmål og aktiv lytning er kernen i et godt salg og forhandling, hvad enten det er til en forbruger eller en hårdkogt professionel indkøber.

Med afsæt i din virksomheds eksisterende marked, kunder og produkter arbejder vi også intensivt med individuelle udviklingsmål for at styrke dine sælgeres performance og resultater og optimere din virksomheds salgskultur. Dette kan gøres i organisationens forskellige salgslag: internt og eksternt salg, key account management samt i det strategiske salg. Udvikling af relationer, salgstræning og udarbejdelse af key account-planer er nogle af de styrkende elementer.

Salgsleddet styrkes til øget toplinje

Gennem metoder, struktur og redskaber styrker vi sælgernes evne til at lede, analysere, tilrettelæge og gennemføre salg på alle niveauer. Vi kan assistere, hvis du har “ondt i salget” og vi kan hjælpe med at
udvikle alt fra en prisstruktur til kundesegmentering og markedsudvikling – eller hvis sælgernes værktøjskasse skal fyldes op. Det er det lange seje – men bestandige – træk.

Emnerne er kun et udpluk af vækstdisciplinerne – giv os et kald, så tager vi en kop kaffe og drøfter mulighederne.

  • Bliv ringet op